close
دانلود آهنگ جدید
دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک نمایندگی مجاز سایپا- پاورپوينت طلايي

آخرین ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
1 213 admin
0 173 admin
1 1020 piskesvat
1 476 piskesvat
0 147 admin
0 151 admin
0 191 admin
0 182 admin
0 210 idea
0 206 idea
0 358 admin
0 340 bondar
0 315 bondar
0 496 admin
0 536 admin
0 792 admin
0 595 admin
0 499 admin
0 549 admin
0 483 admin

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک نمایندگی مجاز سایپا

722 بازدید

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک نمایندگی مجاز سایپا

دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک نمایندگی مجاز سایپا

بافرمت ورد و قابل ویرایش

تعدادصفحات 16

گزارش  کارآموزی آماده,دانلود کارآموزی,گزارش کارآموزی,گزارش کارورزی


این پروژه کارآموزی بسیار دقیق و کامل طراحی شده و جهت ارائه واحد درسی کارآموزی میباشد

 

 

توضيحات و دانلود در ادامه مطلب

مقدمه 

امروزه موتورهاي خودروها و سيستمهاي جانبي آن به صورت يك قواي محركه پيچيده دائماً در حال تغيير،تحول و بهينه شدن مي باشد . در اين راستاي اين تغييرات روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها در حال تغيير و تحول مي باشد و همين امر باعث بوجود ابزارهاي جديدي براي عيب يابي دقيق و متناسب با تكنولوژي روز موتورهاي احتراقي داخلي مي باشد . يكي از مهمترين اين ابزارها دستگاه اسيلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) مي باشد . اسكوپ تعميرگاهي كه عموماُ ((اسكوپ )) ناميده مي شود در واقع يك ولتمتر عيني (Visual Voltmeter) مي باشد ولي برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندي حركت مي كند و مقدار ولتاژ را نشان مي دهد اسكوپ مقادير لحظه اي ولتاژ را روي لامپ تصوير به صورت منحني گرافيكي نشان مي دهد كه به اين منحني الگو مي گويند .  به عبارت ديگر اسكوپ وسيله اي است كه تغييرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان          مي دهد كه محور افقي X آن جهت نمايش حركت شفت دلكو بر حسب درجه يا درصد و يا نمايش زمان واقعي كه بر حسب ميلي ثانيه است ، مي باشد . براي اين منظور به ترتيب به موارد زير خواهيم پرداخت : 1-    مرور مجدد بر سيستمهاي جرقه و احتراق  2-    عملكرد دستگاه اسكوپ  1-    سيستم جرقه خودرو  قبل از پرداختن به روشهاي استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سيستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار مي دهيم . سيستم جرقه پلاتيني  وظيفه سيستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سيلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در كليه سرعتها و تحت شرايط مختلف بار (نيروي محركه ) مي باشد . سيستمهاي جرقه داراي دو مدار جداگانه بنام مدار اوليه و مدار ثانويه مي باشند مدار اوليه (Primar) همان مدار ولتاژ پائين است . در اين مدار جريان عبوري در كليه اجزاء داراي ولتاژي تقريباً در حد ولتاژ باطري مي باشند . اجزاء اين مدار عبارتند از : 1-    باطري : تامين كننده انرژي راه اندازي موتور (Start) 2-     سوئيچ : قطع و وصل كننده جريان به سيسستم جرقه  3-     مقاومت بالاست (Ballast Resistor): كنترل جريان كويل . اين مقاومت باعث كاهش ولتاژ كويل در سرعت پائين و افزايش آن در سرعتهاي بالا مي باشد (زماني كه نياز به ولتاژ بالاتر مي باشد ) . 4-    مسير مستقيم (BY Pass) : اين مسير فقط در زمان استارت استفاده مي شود و باعث اتصال مستقيم كويل به باطري و ايجاد ولتاژ حداكثر در آن ، در زمان استارت مي شود (حذف مقاومت بالاست ) . 5-    سيسم پيچ اوليه كويل : در زمان كه سوئيچ و دهنه پلاتين باز و بسته باشند ، جريان سيم پيچ بر قرار شده و باعث تبديل انرژي الكتركي به ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي شود . 6-    دهنه پلاتين : با چرخش شفت دلكو دهنه پلاتين باز و بسته شده به طوري كه در زمان بسته شدن دهنه پلاتين ،جريان در سيم پيچ اوليه كويل برقرار مي شود و باعث بوجود آمدن ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي گيردد . حال درست در لحظه باز شدن دهنه پلاتين جريان اوليه و متناظرآن ميدان مغناطيسي به صورت ناگهاني قطع مي گردد .اين كاهش ناگهاني ميدان مغناطيسي باعث بوجود آمدن ولتاژ بالايي (حدود 18000 ولت ) در دو سر سيم پيچ ثانويه مي گردد . 7-     فيوز دلكو (Condenser) : فيوز  دلكو باعث كاهش جرقه در دهنه پلاتين و كمك به كاهش سريع ميدان مغناطيسي در زمان باز شدن دهنه پلاتين و همچنين انتقال كامل انرژي كويل به ثانويه مي گردد .

فهرست مطالب
عنوان                                              صفحه
مقدمه                                         1
سيستم جرقه پلاتيني                                2
اتصالات مهم دستگاه اسكوپ                            5
كليدهاي كنترلي دستگاه اسكوپ                        6
تشريح الگوي ثانويه در سيستم جرقه پلاتيني                    8
ناحيه آتش ثانويه                                 9
ناحيه مياني ثانويه                                11
ناحيه دوال  Dwellثانويه                             12
ناحيه احتراق اوليه                                 14
ناحيه مياني اوليه                                15
ناحيه دوال اوليه                                 16
كليدهاي عملياتي و انتخاب حالت موج                    18

دیدن این مطالب نیز به شما توصیه میشود

دیدگاه شما از مطلب بالا چیست؟

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

به نکات زیر توجه کنید

  • پسورد کلیه فایل ها عبارت "http://www.goldenppt.ir/" می باشد.
  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

تبلیغات


فروش شارژ سيم 

کارت